Cari Apa?

Rabu, 27 Mac 2013

Tun Dr Mahathir : Najib perlu buang pemimpin luput tarikh #PRU13




Nama-nama baru dalam Kabinet dapat membantu memperkukuhkan sokongan kepada Dato' Seri Najib Razak, kata bekas Perdana Meneri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Pendiriannya itu selari dengan kenyataan bekas menteri kewangan, Tun Daim Zainuddin yang ditemubual akhbar New Strraits Times baru- baru ini.

Daim sebelum ini berkata walaupun Perdana Menteri membuat “kerja dengan baik” ia tetap merisikokan pentadbirannya keraja beliau membawa “terlalu banyak kayu mati”.

Najib juga katanya perlu menyusun semula pentadbiran dan membuang mereka yang tidak berprestasi baik.

“Ya, saya setuju dengan dia. Pokok mati harus ditebang dan dibuang supaya pokok baru dapat ditanam,” kata Mahathir menyokong kenyataan Daim kepada pemberita di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), hari ini.

Dalam wawancara sepanjang tiga muka surat itu, Daim menyatakan Najib melaksanakan tugasnya dengan begitu baik dan patut diberikan mandat untuk menerajui negara dan meneruskan dasar-dasar transformasi beliau.

Menggesa pengundi agar memberi peluang kepada Najib untuk lima tahun lagi, veteran Umno itu berkata: "Uji beliau. Berikan beliau mandat.

Daim, yang menjadi Menteri Kewangan dari 1984 hingga 1991 dan sebagai Menteri Tugas-tugas Khas pada 1998 sebelum dilantik semula sebagai Menteri Kewangan dari 1999 hingga 2001, berkata adalah bahaya jika pembangkang di bawah pimpinan Anwar menerajui negara. - Sumber

Tiada ulasan: