Friday, 31 October 2014

MARI BERSELAWAT

Mama Gades sentiasa kata, jika dalam kesusahan atau kesulitan, dan tak tahu doa apa nak dibaca, selawat. Jangan sekali-kali berhenti selawat.
Betul kata mama. Memang terlalu banyak kebaikan selawat yang Gades amalkan.
Anda tahu tak malam ni ada majlis Selawat Perdana di Putrajaya? Jom jom. Mereka selawat di sana, kita di Penang jom selawat sama-sama.
Tengok sini.

Cucu Atok Sayang...


Gades ni perempuan tau. Female. Gades
pun nak perhatian juga. Nak diva juga. Tapi...

ASYIK-ASYIK NUAR GAY, WAN JIJAH, NUYUI IJAH, DAN KELUARGA DEPAAAA JA.

Gades nak tanya la. Apa yang best sangat depa ni? Gades pun membesar seiring dengan cerita depa juga. Tak sudah sudah dari muda sampai tua asyik depaaa depaaa depaaa.

Haa la ni membawak ke cucu pulak. Oohh sedihnya Gades tengok. Pilu gilerrrr. Tak tertanggung rasanya menahan perasaan nak tinggalkan kesan tapak tangan Gades bersama 5 jari Gades yang gebu ni kat muka Nuar Gay tu.
Takdak duit nak beli glove emas macam Jijah

Family tu family la. Tapi takkan dalam setandan pisang hitam takdak satu yang elok hijau? Bukan semua kita buat family setuju. Budak tu akan membesar. Dia akan berdepan dengan cabaran maha hebat sebab berdatukkan gay dan pengkhianat bangsa. Nak brainwash dia juga?

Cubalah keluarga ni bawa istikharah mohon Tuhan tunjukkan kebenaran. Berhentilah menipu. Sakit akibatnya.

Kenapa Wan Azizah seronok?

Wan Jijah kata "Tetap ceria walaupun sang penguasa berusaha mendatangkan derita pada kami sekeluarga"

Waahhh!!! Clap! Clap! Clap! Umpama naik pentas dapat award pulak dialognya.

Masin mulut Gades tau. Baru je kejap tadi kata drama swasta 1998 Sinetron Air Mata Jijah akan diulang tayang. Kan dah??

Derita keluarga? Puiiii!!

Berjuta-juta orang menderita disebabkan laki hang dan hang sekali Jijah ooii. Hang lupa apa laki hang buat masa Bersih dulu? Berapa banyak polis cedera dan dihina sebab pertahankan keamanan dari kejahatan laki hang? Keluarga depa tak derita? Berapa banyak perniagaan tutup dan kedai dirosakkan sebab laki hang sebarkan virus beruk gila sampai huru hara negara? Berapa banyak jalan sesak sebab laki hang? Orang nak pi kenduri kahwin sangkut, nak pi hospital sangkut.

DEPA TAK DERITA???

Awat?? Hangpa yang baca entri Gades ni tak setuju ka apa Gades kata? Keluarga ini la yang paling haru dalam Malaysia. Depa buat taik, hangpa bodoh nak pi cuci pasai apa? Sampai bila hangpa nak bodoh lagi pi sokong depa? Kalau hangpa bujang, depa nak bantu sponsor hantaran hangpa ka? Hangpa ada anak depa ada kirim belanja sekolah bulan-bulan ka? Hangpa pi haji depa sponsor tambang ka? PIKIAQ LAA.. SAMPAI BILA???

Terkini!! Wan Azizah dapat tawaran berlakon filem???

La ni nak jadi apa pulak kat Permatang Pauh? Wan Jijah nak langkah mana pulak? Baik-baik langkah naa Wan Jijah. Sat ni terkangkang jenuh nak kampoi. Kajang mau.. Permatang Pauh mau..

Lepas ni ulang tayang drama swasta 1998 akan bersiaran. Jangan lepaskan peluang menonton Sinetron Air Mata Jijah atau Janji Jijah 2014.

Bang Non Gay kata: Oh nonaku Azizah...
Gades kata: Expired dah. Tak payah dok nona nona ngat aihh.

*Tengok drama Keluarga Iskandar lagi bagus dari tengok drama Keluarga Anwar.
Puiiihh.

Adoiiiiii... apa laaaa nasib aku...
















Awat aku dok nampak sungai buloh ni....

Gades rasa kalau Anwar boleh menang, kenapa nak guna sampai 14 orang peguam dan kenapa nak buat sarkis kat luar mahkamah?? Betoi tak??

Kalau Anwar tak boleh menang dan konon kerajaan dan Najib serta BN dan UMNO yg menjadi hakim, kenapa perlu hantar 14 org peguam????  

(Angka 14 utk org cina dah kira KO) 
soi soi soi.....hahahaha.. sian bangnuar....

Dan kenapa perlu buat pertunjukan sarkis???

Anwar pun dah bagitau tanpa Anwar PR akan jadi lebih kuat.....

Jadi biaq la Anwar p dan PR akan jadi lebih kuat... tak perlu banyak modal dan dosa....

Mana la nak tau kan.. Malaysia dapat kat PKR.. Pandai-pandai la depa nak bawak keluaq Anwar....

Entah laaa... Kadang2 wayang pacak PR ni tiada tujuan...

Semua tak pakai akai agaknya... dapat duit kot...

Jadi buat sarkis pun dapat duit...



IKUT AMPA LAAAAAAAAAA...

Selamat berhujung minggu... 
Dok umah diam2 naaa.. jaga laki.. bini.. anak2... 
bangnuar biaq orang penjara jaga dia...