Cari Apa?

Rabu, 3 Disember 2014

Chin Peng Who???

Mula-mula depa buat makan malam...panggil la kaum kerabat komunis ni mai Penang. Kalau ikut berita akhbar semalam lebih kurang 800 orang yang dipercayai keluarga dan bekas anggota PKM dari Malaysia dan Thailand datang untuk majlis tu yang dianjurkan oleh Persatuan Persahabatan Abad Ke-21 Malaysia 

yang katanya nak memperingati ulang tahun ke25 Persetujuan Damai Hadyai dan mengangkat perjuangan Setiausaha Agung PKM, Chin Peng.





??????????????????




Setakat semalam lebih kurang 24 laporan polis dibuat sebab mendatangkan kegusaran rakyat andainya perjuangan komunis dihidupkan semula kat Malaysia ni..

Hari ni pulak heboh kata Persiaran Gurney nak tukar nama jadi persiaran Chin Peng. Chin Peng Who???? Sebelum ni bising bila nama jalan-jalan utama ditukar kepada nama-nama YDPA. La ni nak tukar nama Chin Peng xbising pulak!!!!


Isnin, 1 Disember 2014

Komunis.





Amboiiii, berani depa ni..Perajurit Parti Komunis Malaya ni sapa? Awat nak buh nama perajurit pulak? Apa sumbangan depa nak panggil perajurit? Makan malam konon...apalah agaknya agenda depa ni?








Sabtu, 29 November 2014

APA NAK JADI????


Sekarang ni harga rumah kat mana-mana pon semuanya mahal. Kat Penang ni lagilah mahal dengan keadaan harga tanah yang melambung-lambung...kesian la kat generasi muda yang nak beli rumah ni..La ni, kerajaan negeri nak naikkan lagi cukai pintu?? katanya nak tampung pendapatan PBT..Wahhhhh, dah la depa dok kutip cukai tambahan dari hotel,x cukup lagi ka???

Hmmmmm, tengok lah gambaq rumah mampu tengok, rumah mampu milik dan rumah pasti milik kat bawah ni...silap2 rumah pasti milik ni pon kena bayar jugak!!!


Nota Kaki Gades : Penang pon bagi bonus setengah bulan gaji ja,duit juta-juta tu xdapat tampung bonus sebulan gaji untuk kakitangan state macam tahun2 sudah....apa sudah jadi????????


Jumaat, 28 November 2014

Dato Jahara Bongkar Yang Tidak Kena RM76.3j Enggan Dikutip @CmLimGuanEng


Kerajaan Negeri Pulau Pinang "flip-flop" Dalam Kenaikan Cukai Taksiran oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang dan Majlis Perbandaran Seberang Perai

1. Kerajaan Pulau Pinang telah mengumumkan kenaikan kadar cukai taksiran oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang dan Majlis Perbandaran Seberang Perai berkuatkuasa mulai 1 Januari 2015. Kenaikan ini dikatakan akan memberi hasil tambahan sebanyak RM 40 juta kepada kedua-dua PBT. Alasan yang diberikan oleh Kerajaan Negeri, antaranya adalah kerana peningkatan kos mengurus sisa pepejal oleh kedua-dua PBT.

2. Ini bercanggahan dengan laporan Buletin Mutiara pada 9 Januari 2014, yang melaporkan Ketua Menteri Pulau Pinang sebagai berkata kerajaan negeri Pulau Pinang akan mengabaikan syor kerajaan Pusat untuk menaikkan kadar cukai taksiran di Pulau Pinang dengan alasan tidak mahu membebankan rakyat negeri ini.

3. Saya berpandangan kenaikan kadar cukai taksiran yang diumumkan oleh kerajaan negeri semalam adalah kerana ketidakcekapan pengurusan sumber oleh kerajaan negeri. Kedua-dua PBT merekodkan jumlah tunggakan cukai taksiran yang besar. Mengikut Laporan Ketua Audit Negara Mengenai Penyata Kewangan MPSP dan MPPP bagi tahun 2013, jumlah tunggakan cukai pintu yang tidak dikutip oleh MPSP berjumlah RM 21.8 juta manakala bagi MPPP adalah sebanyak RM54.5 juta.

4. Langkah yang sewajarnya diambil oleh kerajaan negeri ialah mencari jalan untuk meningkat kecekapan kedua-dua PBT yang gagal mengutip tunggakan cukai taksiran yang berjumlah RM 76.3 juta. Keputusan menaikkan cukai taksiran bagaikan memaksa pembayar cukai menampung tunggakan besar untuk mereka yang tidak membayar. Adakah ini layanan yang adil terhadap rakyat Pulau Pinang yang membayar cukai taksiran?

5. Kenaikan cukai taksiran bukan sahaja tidak dapat menyelesaikan masalah tunggakan, malah masalah tersebut dijangka menjadi lebih teruk lagi ekoran tidak ternampak sebarang usaha yang gigih untuk menangani punca masalah tunggakan iaitu ketidakcekapan kedua-dua PBT. Rakyat Pulau Pinang berhak mengetahui kenapa tunggakan sejumlah RM 76.3 juta tersebut tidak dapat dikutip. Adakah kedua-dua PBT takut untuk mengambil tindakan terhadap mereka yang enggan membayar cukai taksiran?

6. Saya juga ingin menyarankan supaya Kerajaan Negeri lebih serius dalam menangani kewujudan ribuan kilang-kilang haram di kawasan Pulau dan Seberang Perai. Kerajaan negeri perlu melaksanakan langkah-langkah pemutihan untuk melesenkan kilang-kilang tersebut bagi tujuan menjana hasil tambahan kepada MPSP dan MPPP tanpa perlu  membebankan rakyat dengan kenaikan cukai.

7. Kerajaan negeri melalui PBT juga telah menaikkan kadar sewaan gerai Medan Selera dan juga tapak niaga pasar awam sebanyak 100 peratus atas alasan tidak cukup kewangan untuk menyelenggara dan mengubahsuai premis -premis berkenaan. Pada  masa yang sama kedua-dua PBT mengumpul jumlah wang yang besar melalui denda dan saman parkir.

Terima kasih.

Kenyataan Media
YB Dato'Jahara Hamid
Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang
25 November 2014


Isnin, 17 November 2014

MANGKUK UNTUK SI MANGKUK!!

Dah x sepakat ka???

Mai gelak ramai-ramai baca surat ni...HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Lawak sungguh!!






DASAR MANGKUK!!!!!

Khamis, 13 November 2014

Fahmi Zainol semakin ketakutan biasiswa kena tarik balik

Eleh!! Dah gelabah mula la kata nak keluarkan fakta la sejarah la. Puiii!!

Hoi Fahmi the Monkey Boy!

Dulu bukan hang ka yang kata hang sanggup dibuang universiti demi menegakkan kebenaran?

La ni bila JPA nak tamatkan pembiayaan hang serta merta awat hang menggelupur kata kerajaan patut tambah baik la, hang ada kuasa la. ADA KUASA??

Kawan-kawan!! Jom kita ramai-ramai!

Puiiiiiiiii

Hoi bongok!

Hang ni masa isi borang biasiswa JPA dulu mesti muka hang syahdu ja kan? Pi sana sini mintak sain borang diakui sah. Kan? Masa tu sanggup la sain agreement akan patuh segalanya supaya hang dapat duit kan? Awat masa tu hang tak tolak atau hentikan biasiswa tu? Hang nak kata itu hak hang?

Woi budak! Hang kata Putrajaya corrupt. Hang kata Putrajaya salah guna kuasa. HANG TAU DAK APA MAKSUD JPA? HANG TAU DAK JPA TU KAT MANA? HANG TAU DAK SAPA NADI PUTRAJAYA? HANG TAU DAK DUIT YANG HANG KEDARAH BERTAHUN-TAHUN NI DIURUSKAN DARI MANA?

Malu betul la ada student tak kenang budi macam ni. Kata nak keluarkan fakta dan sejarah konon. Hang check sejarah hang makan duit JPA tu dulu. Yang hang beli rokok buat hitam mulut dan kuningkan mata hang tu. Yang hang makan nasi kenyang-kenyang lepas tu hang buang kat jamban sambil merokok tu.

Kuasa apa hang ada? Kuasa kuda? Puiii!! Kat dunia ni hang berani la kata kat akhirat ada jawapan nak bagi kalau tuhan tanya. Tapiiiii..kalau tuhan tanya pasaipa hang pengaruh manusia kepada keburukan dan keganasan, hang ada jawapan? Kalau tuhan tanya kenapa hang timbulkan huru hara sedangkan beribu manusia lain tak redha perbuatan hang, hang ada jawapan? Hang tak payah drama sangat la Fahmi oii!

Kenapa pulak kami nak ikut percaya dakyah hang dan jadi bodoh macam hang jugak? Hang tu besaq tara mana sangat nak tunjuk power? Hang kata sanggup dibuang universiti dan hadapi apa saja kemungkinan. La ni tunggu apa lagi?

PI LA BERAMBUS!!

Dah kena sabit macam-macam, meloncat macam beruk nak pertahan diri. Awatnya? Hang kata hang terer!

Anwar mana Anwar? Mana?

Hang pi la minta biasiswa dari Institut Anwar Ibrahim. Dia kan pensyarah kat situ.

Puiiiii

Fahmi Zainol a.k.a Monkey Boy patut guna ini

Imbas semula skandal liwat Anwar Ibrahim 1998

Kenapa Anwar suka minta belas kasihan Amerika?

Ok kali ni Gades tak nak tengok dari aspek Yahudi. Sebab Gades nak bincang dari aspek seksualiti.
Amerika ada 50 negeri kan? Tahukah anda bahawa sehingga 2013, 32 negeri di sana mengiktiraf perkahwinan sejenis? Hanya 18 masih kekal dengan undang-undang asal.
Apabila Anwar, yang pernah aktif dalam ABIM dan perjuangan Islam tidak pernah sekali pun menolak kempen LGBT di Malaysia malah mengatakan kecenderungan seksual adalah hak individu, anda nampak tak 'sesuatu' di situ?

Kot-kot lupa mai tengok sini




Masih tak nampak?


Apabila Wan Azizah datang berceramah di Galeri Pejuang di Cherok Tokun depan White House depa tu sambil menangis air mata palsu dan mengatakan 'Saya perlu berbakti kepada suami saya kerana saya mencari redha Allah' sedangkan anaknya Nurul Izzah kata Melayu perlu diberi hak untuk memilih agama sendiri, anda nampak tak 'sesuatu' di situ?





Khas untuk penduduk Penang dan Permatang Pauh, kalau Anwar dipenjarakan, cukup-cukuplah anda memilih ahli Parlimen dari PKR lagi. Selama ni pun tak ada perubahan apa-apa pun di Permatang Pauh. Anwar balik hanya untuk buat muka belas dan rai majlis-majlis saja. Pernah ke dia ada di mesyuarat-mesyuarat JKKK? Mesyuarat-mesyuarat kecil yang lain ada ke?

Tu jalan raya di Permatang Pauh. Dok berlubang-lubang lagi, Jalan tanah merah pun bertahun dah kekal tanah merah sampai sekarang. Rumah kedai tepi simpang 3 di Permatang Pasir tu sampai la pun masih la dok keadaan macam tu jugak,

Nak sakit hati tara mana sangat dekat UMNO? Kalau marah pemimpin UMNO Permatang Pauh yang dulu, yang sekarang tak semestinya sama dengan yang dulu juga.

Macam nak beli kereta la, orang bagi test drive dulu kan? Tak sedap jangan beli.

Bagi la peluang kat orang baru tunjuk kemampuan dia. Kalau dok bina kubu PKR ja kat Permatang Pauh tu tapi hangpa tak dapat hasil apa-apa pun, buat apa?

Keluarga ni huru hara. Mak bapak anak sama ja bahana. Depa dah nampak dah depa akan hilang kedudukan. Awal-awal lagi Anwar pelari Wan Azizah ke Kajang. Kenapa dia tak biar Wan Azizah gantikan dia macam dulu? Kot nak letak anak dia kat situ pun takdak jugak.

Depa tak peduli pun pasai Permatang Pauh selama ni. Sekarang depa nak tinggalkan hangpa. PKR ni macam ni la bila dah tersepit.

Anda pula bagaimana? Nak PKR lagi?

Mak Nyah, Pondan, Bapok

Dalam bahasa kasarnya golongan lelaki yang nak jadi perempuan ni dipanggil Mak Nyah, Bapok ataupon Pondan...Tapi kalau nak lembut sikit golongan ni dipanggil Transgender...Maka, tergeliatlah lidah orang kampung Gades nak menyebutnya...


Isu transgender ni memang dah berleluasa kat Malaysia ni...Golongan ni cakap depa adalah perempuan yang terperangkap dalam tubuh lelaki...Depa pon tak mintak dikurniakan perasan ini...Hanya depa saja yang memahami apa yang depa rasa..



Oleh sebab depa ni dah buat havoc, maka banyaklah macai-macai ni yang salahkan kerajaan pasaipa luluskan rayuan depa untuk berpakaian seperti wanita..Kat sini Gades nak highlightkan beberapa isu untuk bukak mata hampa semua...Jangan asyik nak salahkan kerajaan jaaaa....


1. Meletakkan kesalahan atas bahu kerajaan pemerintah apabila mahkamah memihak kepada transgender adalah tak benar sebab kerajaan tak campur urusan mahkamah berdasarkan konsep pengasingan kuasa..


2. Malaysia mempunyai 3 badan iaitu badan legeslatif, badan eksekutif dan badan kehakiman. Setiap satu mempunyai peranan dan tanggungjawab masing-masing dan melaksanakan kuasa tanpa tekanan dari badan yang lain.


3. Kabinet mempunyai tanggungjawab merangka dasar dan melaksanakan urusan pentadbiran. Namun, dalam melaksanakan tugsan tersebut, Kabinet perlu mendapat punca kuasa.


4. Punca kuasa tersebut adalah melalui Perlembagaan Malaysia, Undang-Undang dan Akta yang dibahas dan diluluskan Parlimen. Parlimen itu sendiri terdiri dari wakil rakyat pro kerajaan dan pembangkang yang dipilih melalui pilihanraya serta ahli-ahli yang dilantik oleh YDPA.



5.Badan Kehakiman seperti yang sedia maklum berperanan melaksanakan urusan penghakiman dan memberi keadilan berdasarkan undang-undang yang diluluskan di parlimen secara bebas tanpa gangguan dari badan eksekutif dan legislatif.



6.Dalam isu transgender baru-baru ini, kerajaan pemerintah tidak meletakkan tekanan atau mengarahkan mahkamah rayuan untuk memihak kepada kumpulan transgender.



7. Sebagai tanda tidak bersetuju dengan keputusan tersebut, kerajaan pemerintah melalui Menteri di Jabatan perdana Menteri telah mengeluarkan kenyataan media bertarikh 9 November 2014 bahawa kerajaan akan memohon semakan keputusan Mahkamah Rayuan dan akan di bawa ke Mahkamah Persekutuan, yang merupakan mahkamah tertinggi dalam sistem kehakiman di Malaysia.


8. Dengan pengasingan kuasa ini, rakyat boleh melihat bahawa ada juga kes-kes yang gagal dimenangi oleh kerajaan dan ada juga kes yang dimenangi oleh pihak yang menentang kerajaan. Keadilan ditegakkan oleh Hakim yang bebas daripada tekanan politik.


9. Untuk mencemuh Hakim kerana memihak kepada kumpulan transgender secara tanpa usul periksa juga tidak adil. Hakim yang adil akan mendengar keterangan daripada kedua-dua belah pihak.



10. Untuk mengetahui pertimbangan yang dibuat oleh Hakim, orang awam boleh melihat kepada dokumen penghakiman bertulis yang dikeluarkan selepas Hakim membaca keputusan. 


Dah baca semua 10 penerangan di atas? Jadi Gades harap hampa semua paham lah macam mana sesuatu urusan atau keputusan tu di buat. Janganlah asyik nak salahkan kerajaan jaaa... P belajaq dulu baru boleh buat kesimpulan.. 

Ni sifir 9 pon tak hafal ada hati nak jadi Hakim Negara konon. Puuuiiii!!!

Isnin, 10 November 2014

Jangan ikut Fahmi Zainol a.k.a monkey boy!

Adik-adikku pelajar-pelajar dan seluruh belia Malaysia sekalian..

JANGAN PERCAYA FAHMI ZAINOL!!
JANGAN DENGAR CAKAP FAHMI ZAINOL!! 
JANGAN TERMAKAN HASUTAN FAHMI ZAINOL!!
JANGAN TERTIPU DENGAN KATA-KATA FAHMI ZAINOL!!
JANGAN PANDANG FAHMI ZAINOL DAN RAKAN-RAKANNYA SAMA SEKALI!!

Fahmi Zainol bukan role model. Dia bukan budak baik. Mulut dia busuk sebab hati dia hitam!!! Dia ganggu pelajar-pelajar di sana sini.

Baca ni

Sekarang dah kena tahan di Sabah. Macamana nak jadi pemimpin kalau peraturan pun tak tau?

ADA HATI NAK JADI PEMIMPIN KONON!! DAPAT JALAN SANA SINI PUN GUNA HASIL LENDIR GADAIKAN MASA DEPAN DAN HARAPAN MAK BAPAK DEMI ANWAR!! TADAH TANGAN MINTA DUIT KAT ANWAR DAN KONCONYA.

Puiiii!!!

Kita nak ikut ke orang macam ni? Muka dahlah hodoh. Mulut hitam. Ni kalau jadi suami macamana nak didik anak isteri?? Ada ke mana-mana syarikat nak ambik dia ni kerja berdasarkan reputasi teramat buruk dia ni? Sah-sah dia ni akan duduk bawah ketiak PKR DAP dan PAS sampai bila-bila.

Patut rendam kepala dia ni dalam air. Lepas tu ikat dan masukkan kerengga dalam seluar dia. Padan muka. Mulut tu patut kena sagat dengan bontot tempurung kelapa

Kawan-kawan dia pun sama barua macam dia jugak. Yang perempuan tu pun, yishh!! Kalau Gades lelaki..tak hingin nak buat bini. Nanti ada anak, macamana nak didik anak kalau diri sendiri pun dongoi?? Lepas tu ada hati nak kata akulah ibu mithali??

CHOIIII!!

BULI VS HASUT

Sejak 2 menjak ni, bila Gades selak surat khabar asyik la ceghita budak2 sekolah buli membuli...baik yang perempuan maupon yang lelaki..sekolah asrama biasa maupon MRSM. Apa nak jadi dengan hampa semua ni? kat sekolah kat asrama sebok nak pukoi, tunjai kepala anak orang lain...hampa ingat mak pak hampa hantaq hampa p dok asrama tu suh pukoi anak orang ka?

Tu ceghita budak sekolah... ceghita budak U la ni pon hebat jugak noooo... dah pandai nak menghasut bagai.. hampa belajaq kat U tu pon kerajaan bagi biasiswa, berani pulak hampa nak menentang kerajaan sebab kerajaan tak sokong Abang Non yang hampa dok agung2 kan tu...




Belajaq tak abes, sebok menghasut orang ikut perangai busuk hampa tu...nak hasut2 orang ikut telunjuk Bang Non yang bengkok tu..Hang dah buat taik kat UM tu sudah la..ni nak buat taik pulak kat UMS pulak..Dik Non, kesian la kat mak pak hampa yang tanggung malu kat kampung tu.. suh anak p belajaq tapi lain pulak yang hampa buat... tu jalan2 kat Sabah tu sapa yang sponsor tiket hampa? Pastu boleh pulak hampa bangga bila kena hangkut p balai polis noooo...nak merasa dok kat dalam ka Dik Non?



Jangan la hampa sia2 kan masa depan hampa kerana seorang lelaki yang bernama Anwar Ibrahim ni....Dulu mungkin ya beliau kelihatan seperti lelaki yang baik2 sahaja, elok budi pekerti...tapi la ni hampa boleh nilai sendiri kelakuan lelaki yang hampa dok agung2 kan ni...lelaki perempuan semua dia tibai!!! Dik Non, jangan satu hari nanti hampa pulak yang kena tibai dengan dia... Gades nasihatkan saja.



SAY NO TO BULLY, SAY NO TO HASUT AND SAY NO TO ANWAR IBRAHIM!!!!

Ahad, 9 November 2014

Patut la Anwar tak mampu lakukan seks!!



Betul! Gades setuju apa yang dikatakan oleh Tai Zee Kin ni. Ok jom kita fikir sama-sama kejap.

Anwar dan barisan peguamnya asyik kata dia tak mampu melakukan seks.

No wonder la... Mungkin nonaku Jijah yang taknak sebab tau kemungkinan dia akan dijangkiti penyakit berjangkit sebab suami dia tak pakai kondom masa berguling dgn jantan dan betina. Maka..mungkin betullah dakwaan Nuar dan peguam-peguamnya yang dia tak mampu lakukan seks.

Mungkin dia tak mampu lakukannya dengan Jijah je. Dengan orang lain dia mampu. Kot..

Jangan nak saman I pulak ya Nuar dan Jijah. Statement Anwar tak mampu lakukan seks tu seantero dunia dah tau. Kemaluan hang dah terdedah. Ni sebut kemaluan ni kalau hang melenting tak tentu hala memang dongoi la. Hang tu kononnya ada degree dalam bahasa Melayu. Hang takkan tak tau satu perkataan boleh ada banyak makna?

Jadi manusia bebas memikirkan sebarang kemungkinan mengenai statement perihal prestasi atas katil hang.

Waakakaka!

Aura KETUM kuat sangat ka??!!

Gades nak tanya soalan kat Anwar Ibrahim.. 

Awat tak mau masuk KANDANG SAKSI??? tak berani ka??

Buat penafian!! Bagi jawapan balas!!

14 peguambela dok menangkis macam Datuk Lee Chong Wei... 2 pendakwaraya dok hujah hanya guna kenyataan Saiful semata-mata.


ATAU

Bagi je la sample DNA DARAH untuk mahkamah buat perbezaan DNA yang ada bukan milik hang!!!

Kalau takut DNA dieksploitasikan macam hang dok kata tu.. Hang pi la buat kat luaq negara!!! 

P upah la barua-barua PKR jaga DNA hang tu... 

Gades tau la hang banyak duit... Takat upah macam tu lebih dari mampu aihhh...

Tapi rasanya depa yang dok sokong KETUM ni kalau tak bagi duit pun depa sanggup.. Pasai apa??? 
Pasai AL-JUBURI....

Guan Eng bakal Presiden Korea!!!



Sabtu, 8 November 2014

Fahmi Zainol amat terdesak dan kurang selera makan!!!

Masa buat salah, takdak otak nak fikir apa hang buat tu salah. Pecatlah saya kalau berani konon!! Puiii!!!

La ni dah mula prosiding tatatertib against hang, OOOO.. hang ada hati pulak nak persoal kenapa tangguh la, kenapa hantar wakil la, penangguhan menyusahkan salah seekor beruk mak yeh sebab terpaksa beli tiket ekstra dari Labuan la...

Tengok kat sini

OOOOOOO!!!!

Gades kata...

PUIIII!!!

Woi badigol a.k.a Fahmi Zainol kepala hotak hang berjamboi!!

Hangpa jadi beruk ikut perangai syaitonnn demi Anwar Ibrahim tu tak menyusahkan UM ke bangang oii???

Pagar rosak, minda pelajar rosak, duit UM nak kena keluar lagi repair kerosakan, guard bersusah payah standby terhadap rusuhan mengkhinzir buta hangpa, polis kena standby sama-sama dengan UM, pengurusan UM bersengkang mata sebab hangpa, students lain ketakutan sebab hangpa, imej baik UM sebagai gerbang ilmu terkemuka jahanam sekelip mata sebab hangpa...

TAKPA PULAK??? TAK MENYUSAHKAN??

Hoi pencuci bontot Anwar!!

Masa hang nak merusuh tu, awat hang tak mintak siap-siap dari Anwar segala duit dan dana yang hang nak pakai kalau kena tangkap termasuk tambang teksi, tambang bas, tambang flight segala??

Anwar tu barua Yahudi. Duit dia berjuta. Hang ni bukan saja bangang, dongoi lagi ada. Awat hang tak mintak kereta 3 4 bijik?? La ni bila dah kena, melalak! Persoalan..persoalan.. puiii!!

PERSOALAN TAIK MINYAK HANG!!

Payah-payah sangat takdak duit tambang, naik kayak ja dari Labuan ke Semenanjung. Masa buat tak guna otak. Puiii!!

LA NI MANA ANWAR?? 

Awat dia tak pi UM bela hangpa?? Awat dia tak kata apa hangpa kena?? Hangpa ramai-ramai merusuh demi mangkuk hayun sekoq tu, apa dia balas kat hangpa? Buta mata buta perut lagi ka hangpa ni?? Dia cuma pentingkan diri dia ja!! Orang lain pun kena pentingkan dia ja!! Nasib hangpa dia peduli apa!!

Dia tu ada juga ijazah am walaupun tak sahih kebenarannya. Hangpa ni pulak dah terang lagi sahih takkan ada ijazah sebab kena buang universiti.

PUIII!!!

Cara memakai seluar yang betul di Penjara Sungai Buloh...

Sekadar gambar hiasan..


Hampa nak tau dak.. Kat dalam penjara pun ada cara kalau nak pakai seluar.... Kalau nak ambik sabun pon sama.. Bukan apa... Takut jadi lagu ni....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Ni gades nak pesan kat banduan-banduan yang kat dalam tu. Lepas ni hampa nak mandi, panggil warden jaga..

Takmau la jadi macam dalam gambar ni. 

Kesian kat penyokong PKR nak kena berkampung lagi dekat depan mahkamah. KETUM sedap, penyokong yang bangang...

Jumaat, 7 November 2014

Memalukan!! 8 pelajar ganas UM mula diambil tindakan!!

Elok sangat UM ambil tindakan terhadap kelapan-lapan orang student tarzan jungle boys and girl ni.

Memalukan!! A disgrace to higher learning institution!! Tak layak digelar siswa atau siswi!!

Tengok sini

Rupanya memang Persatuan Mahasiswa UM ni berkomplot buat aksi tarzan dan beruk ni. Gades memang kata depa ni sengaja dan dengan sengaja menghasut pelajar-pelajar UM yang lain supaya ikut bisikan syaitan untuk menjatuhkan maruah diri, keluarga, universiti dan negara demi menjaga maruah seorang Anwar yang merupakan peminat lubang kunyit.

Apa dah jadi dengan UM? Gades bukan maksudkan UM dah tersasar tapi apa dah jadi dengan pelajar-pelajar UM yang digeruni oleh pelajar-pelajar universiti lain selama ni?

Dulu, kalau tanya hang study mana, kalau UM, wooowww.. woooowww.. (bunyi WO). Sebab aura UM sendiri. Hanya budak hebat saja layak masuk UM.

Sekarang, kalau tanya hang study mana,, kalau jawab UM, huhh!! Atau, oh (sambil naik kening sebelah ala Ziana) dan bibir tersenyum sinis.

UM, sila tegas dengan keputusan dan tindakan anda. Kami bangga dengan pencapaian UM selama ini. Kami tak suka salah satu universiti terbaik di dunia dari Malaysia dijatuhkan imej dengan begitu merudum akibat perbuatan manusia durjana bernama Anwar.

Bukan berdendam tapi UM, jangan hampakan harapan kami dan ibu bapa kepada pelajar-pelajar UM yang lain. Kami tak mahu anak-anak kami dihasut dan diajak kepada keburukan. Duit ringgit dan pengorbanan kami untuk anak kami tak berbaloi jika akhirnya anak kami terpesong mindanya dari landasan ilmu yang sebenar.

Universiti Malaya, jangan hampakan kami.

Kejamnya!! Anwar uzur tau tak???

Waakakakaka!! Ramkarpal kata Anwar patut dibebaskan sebab SAKIT TULANG BELAKANG DAN TAK MAMPU LAKUKAN SEKS.

Tengok sini

Gades kata...

PUIIII!!!

Jawab soalan-soalan ni wahai gay tua.

1. Sakit belakang ya? Ok..mana bukti sakit tulang belakang tu? Mana laporan doktor Malaysia yang mengesahkan kesakitan Nuar Gay yang teramat sangat tu? Takkan asal nak dapat rawatan je asyik terbang ke luar negara? Banyaknya duit hang.

2. Mana x ray atau MRI?

3.Tang mana yang kata sakit sangat tulang belakang tu? Upper back atau lower back?

4.Apa jenis kesakitan tulang belakang tu? Slipped disc? Bone degenerative? Scoliosis? Spinal stenosis?

5. Apa jenis ubat yang dimakan? Celebrax? Apo-gabapentin? Tramadol?

6.Sakit kat tulang nombor berapa?

7. Kategori apa? Akut? Kronik?

8. Apa punca kesakitan tulang belakang tu? Jatuh? Penuaan?

ATAU TERLAMPAU BERJOGET??? ATAU BANYAK BERSENAM DI ATAS TILAM BERSAMA JANTAN DAN BETINA??

Sudahlah Nuar oyy.

Hang bila datang ceramah kat Seberang Jaya dok pakai neck support tapi punya la rabong menyalak teleng kiri kanan sampai tak sedar neck support melurut turun dari tengkuk hang. Yang hang punya syok menyalak depan microphone elokkkk ja Gades tengok tak sakit pun. Padahal sebelum tu punya la berlakon macam nak mati sangat dah!! Puiii!!

Awat dulu hang kata hang disuntik arsenik dan HIV hang tak mati-mati sampai sekarang??

Bila Deepavali hang berjoget atas pentas tak pulak hang sakit tulang belakang noooo??? Ka hang nak kata hang sanggup dan rela menahan sakit demi menari untuk rakyat??

Gades memang meluat sangat tengok muka hang dengan bini hang tu. Bila hangpa dua mai Penang, hangpa dua la pelakon drama swasta paling banyak kumpul award hasil lendir fitnah dan air mata palsu.

Pi duduk dalam kandang sana! Dok luar ni pun bawak bahana ja buat apa.

PUIIII!!




Misteri Buli di Penjara Sungai Buloh!!!



Patut la kes buli budak-budak sekolah makin menjadi-jadi..

Tengok la sapa otai depa..

Lani banduan kat penjara pun dah mula takut.. ketaq.. 
satni kena balun dengan dia nihhhhh...






Khamis, 6 November 2014

Pakcik naik hantu?!?


Ni awat plak pakcik ni.. 

Gades simpati la tgok pakcik ni.. Kan lagi elok kalau pakcik dok dekat rumah.. Bawak-bawak beribadat ka.. Belajar agama ka..

Umur pun dah senja.. Paham-paham la naaaaaa..

Dok perabih masa dekat peliwat macam anwar tu buat apa...
Buang masa.. Buang tenaga.. Buang karannn ja..




video

Rabu, 5 November 2014

14 VS 0


Jumlah saksi  alibi yang disenaraikan oleh peguambela Anwar (termasuk Wan Azizah) 14 orang.




Jumlah saksi alibi yang dibawa ke kandang saksi :













KENAPA?????

Bang Non, mana p habis saksi yang 14 orang tu???? Takut nak masuk kandang ka?



Selasa, 4 November 2014

Warkah dari Saiful Bukhari????



Selamat pagi semua... 


Doa org2 yg teraniaya ini selalunya dimakbulkan.. marilah kita sama-sama berdoa agar keadilan dapat ditegakkan dan kebenaran dapat dibuktikan..

Jom kita tengok warkah terbuka daripada Saiful yang gades dapat daripada emel dekat SINI...


Osman & Anwar?????



Nindiaaa kandungan surat tu.. kot2 ada yg xberapa nampak nak baca kat gmbar.. gades dah siap tolong taip balik bg kat ampa... 

Daripada
Hj Yusof
Kg Parit 1

Tarikh 28 Okt 2014

Kepada : Khas untuk Sdra Anwar Ibrahim dan keluarga


Assalamualaikum warohmatullahi wabarokatuh

Saya sebagai ayah kepada Osman, Pelajar tahun I Jurusan Undang-undang di UM amat kesal di atas situasi di UM malam semalam. Kekesalan dan kesedihan ini disebabkan anak saya dibabitkan dengan soal peribadi saudara dan keluarga. Ia tidak langsung membabitkan keluarga terutamanya anak saya.

Saya bekerja bertungkus lumus siang malam untuk mencari wang dan nafkah bagi membiayai pelajaran anak saya, agar anak saya menjadi seorang yang terpelajar dan seterusnya merubah kehidupan keluarga petani. Osman adalah anak sulung dari lapan beradik yang turut bersekolah rendah dan menengah. Jika Osman gagal di dalam pelajarannya, ia tidak akan dapat merubah keluarga ini.

Sdra Anwar, apakah sdra menyelami betapa pahitnya menjadi bapa kepada sebuah keluarga yang miskin. Anak saya dihantar ke UM bukan untuk terlibat politik sdra tetapi untuk menjadikan keluarga ini lebih terjamin masa hadapan. Sdra pun tidak pernah memberi bantuan apatah lagi mahu melawat keluarga ini.

Saya berjanji dan bersumpah tidak akan merelakan perbuatan sdra sampai bila-bila.







Bicara Gades :

Hai la anak.. tak pikiaq ka perasaan mak bapak.. awat la yg dok buat keja bodo mcm tu.. mak bapak hantaq suruh p mengaji.. hang dok buat demonstrasi bukan2 plak... 
pikiaq la perasaan mak bapak ni sama... 




Isnin, 3 November 2014

Menyayat hati!! Pengorbanan Anwar



Kadang-kadang kan, Gades fikir kenapa la kita orang Islam ni nak bersatu kepada keburukan?? Dunia dah nak kiamat sangat dah kot.  Ingat tak lebai PAS ni? Dulu bukan main hina UMNO. Hina BN. Hina PM. Lepas tu BN bantu dia, bagi dia makanan, uihhh..dan dan la saya sokong PM. UMNO baik. Dok tak dok tiba-tiba angkat sepanduk UMNO zalim. Orang macam ni dalam bahasa Arab digelar apa ya?

MUNAFIK??

Dalam bahasa pasar kita, orang macam ni gelarannya hipokrit.
Tapi kalau dalam bahasa kasar..ibarat melepaskan anjing tersepit, tangan kita digigitnya balik!!

Ini sebenarnya orang yang cukup suka disuap dengan duit. Sapa bagi dia duit, dia akan pi ampu. Betul tak? Kalau tak betul, kenapa bila BN bantu dia, dan-dan dia ampu BN bagus la bagai? Agaknya BN kata kat dia, lebai..kau kena berusaha sendiri untuk mencari rezeki, dia marah kot sebab BN tak nak bagi dia makan free.

Dulu Khalid Ibrahim disokong oleh PAS dan Hadi Awang, PKR punyalah menyalak marah sebab PAS tak nak bagi laluan kat bini Nuar Gay. Lepas tu kata PAS pengkhianat dan macam-macam lagi.
Siapa yang back up PAS? Ada sapa-sapa dalam PKR back up? Lebai ni pun tak nampak batang hidung.

Alih-alih Nuar Gay kena bicara, nak sumbat penjara, dia pulak pi menggunakan power mistik dia doa laknat kat BN.

Ewaahhh ewaahhh ewaahhh!!!

Hadi Awang pun berdepan kes saman RM2 juta. Mana lebai ni? Mana?? Awat dia tak doa tolak bala untuk Hadi?

Mat Sabu masuk hospital sebab denggi pun dia tak pulak berkumpul depan hospital tu minta doa kesembuhan Mat Sabu.

Dia ni gila glamor ke ada masalah mental ke apa?

Betullah kiamat makin dekat.

Ilmu Dihilangkan dan Timbul Kejahilan
Daripada Abdullah bin ‘Amru fin al ‘Ash Rodiyallahu ‘anhuma, aku mendengar Rasulullah sollahu ‘alaihi wasallam bersabda : Bahawasanya Allah subhanahu wata’ala tidak mencabut (menghilangkan) ilmu itu sekali gus dari dada manusia, tetapi Allah subhanahu wata’ala menghilangkan ilmu dengan mematikan alim ulama’, maka apabila sudah ditiadakan alim ulama’, orang ramai akan memilih orang-orang yang jahil sebagai pemimpin mereka, apabila pemimpin jahil itu ditanya, mereka akan berfatwa tanpa ilmu pengetahuan, maka mereka sesat dan menyesatkan orang yang lain – (Riwayat Muslim).


Gempar!! Betul ke Anwar bedah plastik???

Apa nak buat ni???
Ini Gades tak tuduh tau. Gades tanya saja. Agak-agak kan, kalau Anwar bebas dan pergi ke luar negara, ada tak kemungkinan dia akan buat pembedahan plastik? Maklumlah... dia kan dah pernah diwar-warkan botox muka. Jadi kemungkinan dia operate terus tu ada la kan? Ni Gades tanya ja tau.. Tak tuduh..
Adoi..muka dah kedut laa...
Hmmmm....

Heh heh heh...
Botox kan ada???


Hangpa gelak apa???? U gelak I saman!!!





Gempar!!!! Misteri Ayaq Naikkk Malam Jumaat!!!


Syukur… syukur ya Allah.. selama ini seluruh rakyat Penang tak tau awat banjir dok jadi.. Misteri banjir selepas hujan memang meresahkan rakyat Penang  tambah-tambah malam jumaat.

Gades tengok kat luaq cerah terang. pi lah jemuq baju.. takdan sat ujan dah.. Alhamdulillah ujan rahmat. Tapi terkezuttt beruk gades ujan 10min ayaq dah naik.. 

Banjirrr… apa nak jd kat penang ni.. klu camni nak berkemban pon boleh.. siap berenang lagi…ayaq free kann.

Ni sambung balik cerita… Cerdik pandai kat penang ni dok buat mcm2 kajian saintifik namun misteri ayaq naik sampai jadi banjir takdak jawapannya.

Mujurlah kita ada seorang pemimpin yang diangkat menjadi khalifah.. seorang pemimpin yang mempunyai otak yang disahkan 100% berfungsi dengan baik (otak tak senget) menjadi Ketua Menteri Penang.

Hamba Allah ini anak Kit Siang mendedahkan misteri alam kenapa banjir berlaku..

Syukurlah ada akhbar berbahasa cina mendedahkan wahyu tokong DAP ini yang mendapat liputan secara meluas di Pulau Pinang.
Haa …hampa bacalah sendiri.. pikiaq nooo





Tahukah anda, jika tidak ada hujan atau hujan tidak lebat, pasti tidak akan banjir.. itulah  wahyu tokong DAP di Pulau Pinang bagi tau.


Ahad, 2 November 2014

Puiii!! Fahmi Zainol kebal!!



Itulah. Dah suruh masuk universiti untuk belajar rajin-rajin sungguh-sungguh. Dapatlah bantu keluarga dan diri sendiri. Tapi nafsu nak berpolitik terlampau tinggi sangat sampai lupa tujuan sebenar masuk universiti.

CGPA pun tak tara mana. Nak kata best student pun tidak. Cuma Presiden Majlis Perwakilan Pelajar UM. Punya tak cerdik nak ambil kesempatan atas kedudukan. Dia ingat dia power gila dah jadi Presiden tu.

Dik..jangan marah kak nak kata sikit naa.

HANG NI BODOH PIANG BETOIII LA!!!

Pecatlah saya kalau berani konon!! Puiii!!

Tengok sini

“If they want to expel me, then go ahead. Let this be a lesson for the public on what is going on in universities and Malaysia.”
 “Let the students see the truth, that while they may be soaking up knowledge from the top institutions in Malaysia, in the end they are still controlled by an unjust authority."
 “I am willing to be expelled, to be imprisoned, anything for the sake of making Malaysia a better place”

CHEWAHHH!!

Hang lupa ka hang tak sedaq kat UM tu ada School of Law? Semua lawyer dalam dunia ni nak jadi lawyer kena ada degree dulu. Depa semua pi belajaq kat universiti. Tuuu...lecturer-lecturer kat universiti tuuu la yang ajaq depa. Hang ingat depa tak tau undang-undang ka?? Depa mengajaq undang-undang dik oooiii!!

HANG INGAT DEPA TAK BERANI TARUH HANG???

La ni dah kena 9 sabitan. Ambik hang!! Buat malu muka mak pak. Kalau mak pak hang tak malu pun, tuuu pakcik pak ngah pak long hang mak teh hang tu nak letak muka tang mana??

Mamu mami pakcik makcik uncle auntie sekalian...

Bangkitlah dari mimpi. Sedarlah dari kesilapan. Tinggalkan Anwar, tinggalkan PKR, tinggalkan PAS, tinggalkan DAP. Depa semua ni tak pernah ajak kita ke arah kebaikan. Dok ajak kita jadi beruk dan dapat penyakit gila khinzir macam depa ja selama ni. Anda tak suka ka  negara aman?

Tengok sini pulak

KENAPA ANAK MUDA MESTI DIPERKUDA DAN MARUAH ANDA MESTI DIKORBANKAN KERANA SEORANG ANWAR YANG TAK SUDAH-SUDAH GILA BONTOT LELAKI?

* Gades gila kentang jerrr..

Sabtu, 1 November 2014

Aneh!! Anwar guna David Copperfield?

Alang-alang dah guna bomoh Benggali tu, kenapa tak dapatkan khidmat David Copperfield je? Nuar Gay kan banyak duit. Nuar Gay kan banyak sponsor Yahudi.
David Copperfield lagi power dari bomoh Nuar Gay.

Tengok sini

Apa-apa pun, bomoh tu melibatkan sihir. Sihir tu syirik. Allah kan ada. Kenapa la nak juga minta dari yang lain selain Allah?




Astaghfirullah...

Mengejutkan!! Guan Eng buat kereta??

Akibat terlampau teruja nak maju, nak kalahkan negeri-negeri lain dalam Malaysia ni, Lim Guan Eng kata "Kami lagi advance dari hangpa tau"


Hahaha...orang nak buat kita pun nak buat jugak. Orang ada sukan motor air, kita pun nak sukan motor air jugak. 

MOTOR AIR SUNGGUH!! HAHAHAHA

TERKINI!! ANWAR DAPAT PENGIKTIRAFAN LUAR NEGARA

Anwar Ibrahim terminta-minta laa sokongan negara-negara luar kepadanya dan mengutuk kerajaan Malaysia yang cuba memenjarakannya. Kononnya dia tak bersalah dan naif.

MALANGNYA...


Kalau Indonesia yang kononnya menyokong Nuar Gay tu pun angkat tangan tak nak masuk campur hal perundangan Malaysia, yang konon mengaku Rakyat Hakim Negara tu pasal apa?

Cuba bertindak bijak dan berfikir profesional macam Indonesia.  Apa sistem pendidikan Malaysia ni tak cukup baik ke sampai semua benda nak kena suap? Sampai nak fikir pun kena bantuan juga ke?

Nuar Gay bersungguh laa pakai baju batik jawa..padahal..

BAJU BATIK JAWA BUKAN BERMAKSUD HANG WARGANEGARA INDONESIA

HANG INGAT DEPA SUKA HANG KA?

Seksi!! Gades LENCUN di Relau...

Cakkk!! Gades kembali!!

Mai nak bagi hampa tengok.

Jangan dok kata Gades cakap kosong naa. Never never never.

Ni dia bukti... bukak mata luas-luas!!




laaa... tak nampak ka??

Mamu mami pi pakai spek dulu...
keliling naik bangunan tinggi2..
Kalau tak 30 tingkat tu,, bukan dia Guan Eng laa...


Nasib rakyat...... 


Ni la yang rakyat dapat bila bagi mandat kat pemimpin yang sibuk dok pi luar negara kononnya atas urusan pelaburan... 


SEDEYYYY

Penang lagi teruk ada la. Dia dok pi mai pi mai .. makin kaya.. badan pon berisi.. kroni pon kenyang 7 keturunan....


Penang? Wassalam.