Cari Apa?

Sabtu, 12 Januari 2013

UPDATE #KL112 : Ucapan Lim Guan Eng

3.20pm : Lim Guan Eng says, “Today we must prove why BN must fall. We are branded as traitors but I can vouch all leaders here have no PR in Australia but BN leaders not only have PR in Australia but get appointed as ministers as well. I do not want to make personal attacks.”

3.25pm : Lim Guan Eng continues, “BN raises racial sentiments but the people know what is going on.” He touches on NFC scandal, MACC witness Teoh Beng Hock’s and detainee Kugan’s deaths. He says electing the PR government would ensure Selangor’s water supply, cleaner elections and no Lynas. — sumber: Malay Mail (Jan 12)

Sah! Ia perhimpunan untuk ‘regime change’ dengan mahu menjatuhkan kerajaan BN.





Topeng Guy Fawkes Vendetta popular di Himpunan Kebangkitan Rakyat.

Wajah topeng dilakar berasaskan seorang anarkis yang cuba meletupkan bangunan Parlimen di London pada 5 Nov 1605. (ruj. ‘Vendetta’ mask becomes symbol of Occupy protests, Associated Press)

Cogankata “When injustice becomes law resistance becomes a duty” dipopularkan oleh gerakan ‘Occupy’.

Ungkapan ini pada asalnya disebut oleh Thomas Jefferson, pemimpin Founding Father yang utama merangka Deklarasi Kemerdekaan Amerika Syarikat.


Bicara Gades: Seryesly, aku sangat benci topeng Vendetta ni... Topeng ni melambangkan kejahatan sebenarnya if u really look at it.. bukan itu saja, bagi aku, ianya juga melambangkan kelicikan dan juga satu mimik/persepsi untuk seseorng yang sentiasa mempunyai agenda yang tidak baik.. That's all!!! 





Credit to: Helen Ang. Gambar-gambar Malay Mail, Malayiakini dan MSN News

Update #KL112 : Panas! LGBT tetap menjadi Dokongan Pakatan Rakyat





Perhimpunan hari ini mencatatkan sejarah apabila golongan LGBT menyatakan sokongan terbuka mereka kepada Pakatan Rakyat dan PAS.




Antara pendukung LGBT yang turut turun memeriahkan perhimpunan. Satu pemandangan yang agak unik apabila melihat pak-pak aji dan makcik tudung litup bercampur gaul dengan kaum nabi Lut tanpa rasa berdosa.





Tapi, macam kenal pula perempuan LGBT ini. Bukankah dia ex-pelakon extra yang pernah botak dan berbikini baru-baru ini?!!





Inilah rupa penyokong-penyokong Pakatan Rakyat. Kalau tidak terencat akal, pasti rosak akhlak dan moral. Sama macam pemimpin mereka.

UPDATE #KL112 #HKR112: Kenyataan Media oleh Ketua Polis Daerah Dang Wangi


Update #KL112 : Pemimpin Pakatan buktikan mereka sanggup RAKYAT SUSAH!!



Kesian makcik di atas anak beranak, terjelepok atas jalanraya kerana seharian berjalan kaki berarak ke stadium Merdeka. Langsung tak berbaloi nasi bungkus dan air mineral yang disubsidikan.


Namun atas semangat perjuangan, jalan tetap jalan. Bantah tetap bantah! Yeah!



Malah, adik kecil di atas pun tidak terkecuali, walaupun belum memahami erti sebenar perjuangan Pakatan, beliau tetap menggagahkan diri berjalan beberapa batu demi RAKYAT! Silap-silap boleh demam dan tidak ke sekolah esok (kalau Kedah/Kelantan).



UIKS?!! Penyokong sendiri sampai pengsan lebam jalan kaki, dia naik kereta mewah vroom-vroom terus sahaja ke stadium?!! Tak patut...memang tak patut..

Update #kl112 : Tudiaaaaa!!!! 1 juta dah habaq ang~

Kalau tengok gambar Malaysiakini dah macam terlalu padat.


Hakikatnya....




*Pandai betul jurugambar Malaysiakini kan

ADIK, BUAT APA KAT #KL112 NI???





AKTA 736-APA 2012, Akta yang TERBAIK untuk melindungi Kanak-kanak dan remaja di bawah umur 21 Tahun. Ruj: Akta Perhimpunan Aman 2012, Perkara 4. (1) a,b,c,d,e dan (2) a, b, c, d, e, f. Sayangilah kanak-kanak sebaik-baiknya.

UPDATE #KL112 - PETUALANG


Haiyaaarkkk!!! Kesian la sama lu orang... DAP tak maw lor sama lu orang... Lu orang ni jadi anjing tunggangan DAP saja boleh laaa..... Aiyyaaarkkk... Manyak kesian woooo~ #KL112

DAP tak mau you la di CEC mereka...tapi DAP mau monyet monyet buat wayang untuk mereka ! Bodoh betul

#KL112 Terkini: Tuntutan Turunkan Hantaran Kahwin????!!!

#KL112 tetap mengarut

Kahkahkah... Seriously??? This is the stupidiest tuntutan ever!!!!!! Hoi, kau nak minta turunkan hantaran kahwin pi la bincang ngan bakal pak mentua kau... kalau dia x nak turunkan juga, kau demo depan rumah bakal pak mentua kau laaa... Ada berani ka???


Hantaran kahwin mahal tu salah @NajibRazak ke?Adoyaiiiii!

Update #KL112 : Gempar! BOM ditemui dipercayai ditinggalkan oleh perusuh #HKR112 !





"Bahan letupan dipercayai bom buatan sendiri dijumpai dalam beg hitam di lampu isyarat pejalan kaki di hadapan Avenue K kira-kira jam 8.20 pagi tadi"

Keadaan kini walaupun masih dalam kawalan, namun nampaknya mula menunjukkan tanda-tanda yang tidak berapa baik menjelang waktu petang. Selepas kami mendedahkan risalah-risalah revolusi dan anti Malaysia di kalangan perusuh dan penyusupan anasir samseng, kini bom pula ditemukan di tempat awam.

Adakah ini satu lagi cubaan pelampau fuckatan untuk mewujudkan huru-hara dan kekacauan dalam negara?!! Adakah mereka melakukan ini semua kerana melihatkan sentimen "Kebangkitan Rakyat" yang cuba mereka wujudkan kali ini tidak mendapat sambutan malahan semakin LEMAU menjelang petang?!!

Pada kami ini semua adalah strategi terdesak fuckatan untuk merampas pemerintahan Negara melalui kekacauan dalam Negara kerana mereka tidak lagi yakin boleh menang melalui sistem pengundian pada PRU-13 nanti.

Update #kl112 : Gambar Kejayaan Terbesar PAS Kelantan.



Kenapa awek ni tampal logo 'R' kat peha? Mek Klate ke ni?



Gambar dari FB IPS

Kalau betul mek klate, tahniah la Pok Nik. Cer tengok video ni sekejap.


TERKINI #HKR112 : PENCACAI JALANAN A.K.A. 'PUTERI PAS' SUDAH HIJRAH?!




MEMANG TERBAIK LA 'PUTERI PAS, SEKOR NIH..KATENYA BILIK DIA TIDOQ MALAM TD DISPONSOR..HEHEHE..TUNGGU LERR 9 BULAN LAGIK CAMNE..HEHEHEHE!

#KL112 Terkini: Mana Sejuta Rakyat??



Jadi marilah kita assume bahawa perhimpunan yang sia-sia ini semakin menemui kegagalan. 


Walaupun kita tahu ini adalah rancangan terakhir mereka ataupun last resort mereka untuk meneruskan momentum ke pilihanraya, dengan pendedahan demi pendedahan yang mengkantoikan mereka semakin memakan diri. Dari kes rasuah tanah, balak, sampah, air dan terbaru membenarkan kalimah Allah diguna pakai oleh orang bukan Islam dan di dalam bible, pakatan haram semakin memperlihatkan diri mereka yang bacul dan mempergunakan rakyat! JK ingin mengucapkan terima kasih buat pihak PDRM yang bertungkus lumus memastikan beruk-beruk ini tidak melakukan provokasi bagi menampakkan suasana huru hara di Malaysia dan semoga jasa baik mereka dibalas dengan pahala. Buat PR (Perosak Negara) strategi anda kali ini untuk mengutip dana asing untuk modal pilihanraya telah gagal kerana anda memperjudikan agama, negara dan rakyat bagi memastikan objektif tercapai namun perancangan Allah mengatasi segala-galanya! 


Update #kl112 : Lagi Gambar Dalam Stadium Merdeka


Pembaca nilai sendiri dah cukup ke belum 1 juta rakyat bangkit menentang Kerajaan BN?




*Boleh jadi dah sampai 2 juta orang kalau pakai CEC DAP punya EXCEL. haha

Himpunan #KL112: Suasana terkini dalam stadium merdeka

Keadaan terkini Himpunan Menyusahkan Rakyat!!!


Ajak orang masuk komunis ke abg Mat???


Keadaan dalam Stadium Merdeka

Gambar credit to : http://www.melanaublogger.com/

Update #kl112 : Risalah Chin Peng Diedarkan?


Tau la Mat Sabu yang lead KL112. Tapi takkan la isu Chin Peng pun diorang nak perjuangkan! Ahhh, tapi bila fikir balik, nak heran apa... Mat Sabu daripada dulu mmg perjuangkan agenda komunis ni.. Jilat pungkok DAP baik punyerr... Kalau tak, tak kan dia sanggup keluar kenyataan "abg Mat lebih sanggup makan babi dengan Guan Eng daripada makan ayam dengan Najib"



*Ini ke perjuangan pakatan rakyat?

Update #KL112 : Perlakuan Anak Muda Ajaran PAKATAN RAKYAT!!


Pehh!! Senonoh nya kau~

Bagi sesetengah daripada kita, logo dan bendera DAP itu bukan sahaja patut dibenci dalam hati dan akal, tetapi lebih penting HARAM disentuh. Aku yang dok Penang ni pun jangan harap nak sentuh bendera DAP.. Tengok je pun rasa jijik!!! Namun, lihat sahaja gelagat penchacai fuckatan. Cukup bangga mereka menyalutkan najis mughallazah itu ke tubuh mereka!! Kau bangga ke woiii!!!! 

Memang perhimpunan macam ini sebenarnya merosakkan akhlak dan minda masyarakat!!!!!

Masukkan juga Tuntutan ini dalam #kl112!!!!

Manifesto bukan janji.


Kalau macam tu semua manifesto pakatan rakyat dalam PRU akan datang tak boleh pakai la yer. Pakatan dok tipu rakyat je la sebenarnya!!!

Update #kl112 : Risalah Revolusi Tukar Bendera Dijumpai Di HKR


Ada rakan update perkara ni di twitter.



Haram jadah betul! Memang kurang ajar puak-puak FUCKATAN ni!!!!!

Memang betul la salah satu motif himpunan ni sebenarnya nak tukar bendera.


Update #kl112 : Wakaka.. Himpunan Kebangkitan MONYET???


Elok-elok jadi manusia nak jadi monyet.



Patutlah bodoh sangat sampai kena tipu.

Bila kata Puak Pas bodok, marah balik ke BN... tapi, kalau contoh mcm ni la PAS tunjuk utk minta sokongan rakyat, PUIH la aku nak sokong.... 

Sibuk pasal royalti Minyak, royalti Ngeh dan Nga beli 10,000 ekar tanah kat Kelantan dah dapat ke belum?

Update #KL112 : Ramai ibubapa bakal miskin RM20K kerana #KL112















Memang taksub betul beruk-beruk penchacai fuckatan ini ya? Sanggup mempertaruhkan keselamatan darah daging mereka sendiri atas sebab perjuangan yang sangat kabur. Sebab itulah sia-sia sahaja bercakap soal masa depan anak bangsa dengan mereka ini semua. Akal terlampau singkat mengalahkan LEMBU!

Nanti kalau kena DENDA RM20K seorang, bolehlah guna duit balak KEDAH dan geran SelangorKu untuk tolong bayarkan kot?!

#update KL112 : Pagi-pagi Lagi Peserta HKR Langgar Akta Perhimpunan Aman 2012

Nampaknya masih ada lagi ibu bapa yang membawa anak ke perhimpunan macam ni.






*Kesian budak-budak ni. unresponsible parents!!!!!! kau nakberpolitik, jangan libatkan anak-anak la woiiii~


SEMPENA #kl112