Cari Apa?

Isnin, 7 Mei 2012

GARA-GARA BERSIH: KERAJAAN SAUDI KINI PERSOAL , JEMAAH HAJI MALAYSIA MARAH


(Artikel diambil dari mymassa.blogspot.com)

Artikel sebelum ini  dah bagitau betapa pelancong-pelancong Arab telah membatalkan tempahan-tempahan mereka ke tanah air kita gara-gara Bersih yang tak bersih tu. Habis rugi pengusaha pelancong Islam Bumiputera di KL khususnya, 50% pelancong Arab membatalkan tempahan mereka. Hotel-hotel, chalet dan resort Melayu dan Bumiputera Islam yang rapat dengan pelancong-pelancong Arab rugi 50%. Mampukah Ambiga Sari menggantikan kerugian ini? Anwar yang kaya tu yang memberikan Ambiga fund untuk membayar para perusuh seorang dalam RM300 tu, adakah hati hendak mengganti kerugian mereka.

Sekarang Kerajaan Arab Saudi sendiri marah dan sangat taidak senang hati dengan perbuatan-perbuatan penyokong Ambiga Sari di Kota Suci Mekkah dan Madinah. Ambiga memang DIHARAMKAN masuk Mekkah dan Madinah, tetapi baju-baju Bersih Ambiga, banner-banner Bersih Ambiga LBGT dapat memasukim kota suci Mekkah dan Madinah. Di mana PAS? Nampaknya Anwar dan PAS terkedu dan terkejut dengan kemarahan Kerajaan Arab Saudi. Tu lah mereka syok sendiri, mereka ingat umat Islam di Arab Saudi suka dan menyokong mereka, rupa-rupanya mereka ini memalukan umat islam di Malaysia.

Kita nak cadang kepada para perusuh Bersih yang memohon naik umarh dan Haji, supaya batalkan permohonan mereka tahun ini dan berikan kepada umat Islam yang tidak Merusuh.

Kini semua umat Islam di Malaysia khususnya jemaah Haji merasa marah dan susah hati. Gara-gara Bersih, kerajaan Arab Saudi sudah mula buka mulut, sudah mula sangsi, sudah mula persoal...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Banyaknyer dosa mereka kalau disebabkan perbuatan mereka , ramai ibu bapa kita tak dapat menunaikan Fardhu Haji...

Tanpa Nama berkata...

Tu la duk biul sangat buat keje tak berfaedah...yang rugi rakyat kita apabila berkemungkinan kerajaan Arab Saudi akan mengurangkan kuota haji kepada jemaah Malaysia. Mereka ingat semua orang akan sokong mereka...yang rugi kita sendiri...