Cari Apa?

Isnin, 7 Mei 2012

50% PELANCONG ARAB BATAL KE MALAYSIA GARA-GARA BERSIH


GARA-GARA PENYOKONG AMBIGA LBGT,
PELANCONG SAUDI BATAL VISA KE MALAYSIA

Seorang pengusaha pelancongan berasal dari Kota Bharu meluahkan kesedihan dan kekecewaannya terhadap penganjur pemberontakan Bersih 3.0. Beliau yang bergantung sepenuhnya kepada kehadiran pelancong-pelancong dari negara Arab menyatakan akibat daripada gambar-gambar palsu Bersih dariMalaysia, dan berita kononnya Malaysia huru-hara serta tidak selamat, hampir 50% tempahan ke Malaysia dibatalkan.

Biasanya sehari beliau boleh mendapat purata 5 hingga 10 orang Arab dengan jumlah bilanngan hari 10hingga 20 hari. Tetapi akibat daripada Bersih, jumlah tersebut menjunam ke angka 2 orang sahaja satu hari!

Walaupun pemberontakan Bersih 3.0 sudah tamat dan gagal, namun jumlah kedatangan pelancong Arab ke Malaysia masih tidak bertambah. Beliau menjangkan kesan sebegini akan berterusan dalam jangka masa 6 hingga 12 bulan. Kebanyakan mereka beralih ke Indonesia dan Thailand.

Anda lihat saudara sekalian, gara-gara Ambiga mahu jadi calon PRU, gara-gara Ambiga mahu menunjukkan imej rakyatnya, Ambiga berjaya menjual umat Islam supaya menyokongnya, Anwar tidak sedar kesannya. Ada ramai pengusaha kecil-kecilan seperti ini terpaksa mengikat perut dan hampir gulung tikar. Apakah Ambiga akan membantu penguasaha ini, no waylah, Ambiga langsung tak peduli, yang penting kepada Ambiga, personel interestnya dah berjaya. Bagi Ambiga, yang penting dia dah popular dan boleh masuk PRU13.

Tiada ulasan: