Cari Apa?

Khamis, 29 November 2012

GEMPAR : MASJID GAY AKAN DI BINA???????


HANGAT!!! Dunia sudah hampir kiamat... Seorang Muslim, Gay bercadang nak membina satu Masjid Khas untuk kumpulan Gay sahaja... I read this in Yahoo news, so I translate it to uolsss (Google translate je)~ Sumber asli berita ni Gades petik dari sini


Ludovic Mohammed Zahed dirembat untuk kontroversi, mungkin lebih teruk lagi. Seorang Muslim gay dan pakar dalam Al-Quran, pelan Zahed untuk membuka masjid pertama di Eropah yang mesra gay di Paris pada akhir bulan ini. Dia memanggil ia tempat berteduh serta tempat ibadat.

"Kita perlu mempunyai ruang yang selamat bagi orang-orang yang tidak berasa selesa dan selesa di masjid biasa," Zahed memberitahu ABC News. "Terdapat orang transgender yang takut pencerobohan, wanita yang tidak mahu memakai tudung kepala atau duduk di belakang masjid. Projek ini memberikan harapan kembali kepada orang-orang yang beriman yang banyak di dalam masyarakat saya."

"Solat biasa, yang diamalkan dalam suasana egalitarian dan tanpa apa-apa bentuk diskriminasi berasaskan gender, adalah salah satu daripada tiang yang menyokong pembaharuan yang dicadangkan perwakilan progresif kami Islam," katanya.

"Perpaduan" masjid pada mulanya akan beroperasi di sebuah kuil Buddha di kawasan kejiranan di timur Paris, dan akan menekankan "semua orang menerima sebagai sama ciptaan Tuhan .... Saya berharap lelaki lurus akan berdoa bersama-sama dengan lelaki dan wanita dan gay, semua orang," kata Zahed yang enggan untuk membuat awam alamat tempat tersebut, kerana kebimbangan keselamatan.

Masjid Zahed akan menghormati beberapa tradisi Islam, seperti solat Jumaat (Jumaat), dan kontrak perkahwinan Islam (Nikah) untuk memberkati perkahwinan sama-jantina. Ia juga akan melaksanakan upacara pengebumian (Janazah) bagi mereka yang telah dinafikan upacara pengebumian Islam tradisional yang berdasarkan undang-undang syariah kerana orientasi seksual mereka.

"Ia adalah tempat yang selamat untuk menyembah," kata Zahed, mana ada soalan agama akan pergi unaddressed. "Imam kami akan bercakap di mana-mana topik pantang." Zahed akan menjadi salah satu daripada tiga pemimpin solat, bersama-sama dengan menukar wanita Perancis kepada Islam dan orang lain yang sedang dilatih.

"Semasa etika Islam boleh mengecam orientasi seksual," berkata, Zahed "tetapi dalam apa-apa fakta dalam Islam atau Al-Quran melarang homoseksual. Malah, selama berabad-abad, umat Islam tidak mempertimbangkan homoseksual untuk menjadi kekejian tertinggi yang mereka lakukan hari ini."

Menurut Zahed, terkenal penyair Islam menulis Odes memuliakan lelaki kacak. Ada yang ditafsirkan sebagai metafora untuk mengasihi Tuhan, tetapi ada juga seolah-olah rujukan gay hubungan intim. Zahed berhujah bahawa homoseksualiti menjadi jenayah hanya di bawah kolonialisme Eropah.

"Dari ke-10 untuk abad ke-14, masyarakat Islam digunakan untuk menjadi campuran yang jauh lebih kaya daripada undang-undang, rasional dan mistik," kata Zahed. "Mereka melihat seksualiti sebagai satu aspek banyak kemungkinan kehidupan, dan mereka melihat dalam harapan untuk memahami rohani."

"Malah jika masjid ini adalah kebebasan barunya," kata Nasser, secara terbuka-gay Paris, "gay akan kekal dalam almari, bimbang tentang sedang dipulaukan pada pendirian schwarma tempatan mereka."

Walaupun ia akan menjadi masjid pertama gay di Paris, terdapat dipercayai menjadi 21 masjid gay lain ditaburkan melalui Amerika Syarikat, Kanada dan Afrika Selatan.

Di negara-negara di mana tradisional Islam adalah dominan, seperti Mesir dan Iran, hukuman terhadap aktiviti homoseksual, apatah lagi sokongan untuk hak-hak gay, adalah sangat teruk.

Masjid Paris Zahed akan diilhamkan oleh kerja-kerja umat Islam untuk Nilai Progresif di Amerika Utara, yang mengamalkan doa biasa, dalam suasana egalitarian dan tanpa apa-apa bentuk diskriminasi berasaskan gender.

"Kami sudah bekerja sangat rapat dengan mereka. Idea masjid Paris kami datang sebagai hasil daripada perbualan kami," kata Zahed, yang rancangan masa depan termasuk "sebuah masjid yang progresif di UK dan kemudian satu lagi di Denmark akan mengikuti."

Zahed percaya, jika Nabi Muhammad masih hidup hari ini, dia akan berkahwin dengan pasangan gay. Dia sendiri adalah orang pertama yang gay berkahwin kongsi dalam satu majlis Islam di Perancis. Beliau adalah seorang pelajar PhD Algeria menulis tesis beliau mengenai Islam dan homoseksual, satu subjek dia juga ditangani dalam buku "Al-Quran dan Daging."

Beliau telah mengalami anti-gay diskriminasi daripada kumpulan Islam, dan Islamofobia daripada ahli-ahli komuniti gay Perancis.

Sementara itu terdapat banyak kontroversi di Perancis mengenai kedua-dua sama-seks perkahwinan dan pengaruh Islam dan amalan. Sepuluh hari lalu, puluhan ribu penunjuk perasaan mengambil jalan-jalan terhadap rancangan kerajaan untuk menghalalkan perkahwinan sama-jantina, manakala beberapa minggu yang lalu, penunjuk perasaan sayap kanan menyerbu sebuah masjid yang belum selesai untuk menunjukkan penolakan masyarakat besar Perancis pendatang Islam.


Bicara Gades: Mengucap panjang dengar planning budak laki ni.. Okay, kalau hok kes gini, Gades nok tanyo ustaz-ustaz PAS, boleh dop ambo doakan kehancuran untuk dio?? Siap berani oyak Nabi s.a.w akan berkahwin dgn Gay... Guano ni ustaz PAS?? 

Tiada ulasan: