Cari Apa?

Selasa, 14 Ogos 2012

JANGAN GADAIKAN MALAYSIA!


Puak2 Melayu PAS dan PKR bukan main beria2 menghentam UMNO/BN kerana mempertahankan kedaulatan Islam, Melayu dan Tanahair Malaysia....

Mereka nak sangat jadikan Malaysia ini seperti Singapura kononnya... konon hebat sangat la singapura di bawah pemerintahan para kafirun dari PAP tu... 

Nah...mari baca keluhan2 dari saudara2 kita dari seberang tambak sana dan andai anda berpaksi kepada Islam, anda pasti akan rasa betapa bersyukurnya kita atas segala kurniaan Allah SWT kpd umat Islam di negara ini..!!!.

Andai anda berpaksi kpd agama PAS..mmg akan muncul berbagai2 tohmahan juga kerana tidak tahu bersyukur..!!!..

Fikirkanlah...!!!

Mari kita renungkan....

Penulis ini berkata, ada beberapa perkara dari segi sivil pentadbiran yang boleh dipelajari oleh Malaysia dari Singapura, tetapi katanya: "Pelajarilah juga bagaimana agar Malaysia tidak kehilangan hak pribumi dan agar hak muslim terpelihara." Bacalah posting penuh dari rakyat Singapura ini:

-Anonymous7 August 2012 17:31

Salam tuan- Kadangkalanya indah gambar dari nyata. Meskipun adalah benar apa yang tuan nyatakan didalam tulisan ini, ada beberapa perkara yang perlu saya ketengahkan sebagai rakyat Singapura Melayu dan Muslim.

1) Azan masih boleh dilaungkan tetapi tidak boleh dilaungkan keluar dari masjid. Ini bermakna corong speakers mesti tidak boleh dihadapkan ke arah luar.

2) Saluran media Melayu- Suria TV, Radio Warna & RIA ada beberapa peraturan yang melarang para DJ memberi ucapan As-Salamualaikum, atau mengucapkan Al Hamdulillah, Astaghfirullah dan sebagainya. Drama Melayu terbitan Singapura juga diberi perintah yang serupa.

3) Tanah Waqaf diambil oleh Pemerintah dengan penggubalan AMLA (Acquisition of Muslim land Act). Ianya dibeli dengan harga rendah dan dijual kembali dengan harga pasaran yang melambung tinggi berlipat ganda.

4) Murid sekolah perempuan Muslim yang sudah baligh tidak dibenarkan memakai hijab.

5) Sejarah diputarbelit di mana sekolah mengajar murid-muridnya yang kesemua orang Singapura adalah asal imigran. Ini berbeza dari perlembagaan Singapura yang menyatakan hak khusus orang Melayu sebagai indigenous people (pribumi).

6) Yuran percuma yang dulunya hak orang Melayu sudah dilenyapkan. Memang ada beberapa perkara yang Malaysia boleh belajar dari Singapura dari segi pentadbiran sivil dan sebagainya. 

Tetapi, pelajarilah juga bagaimana agar Malaysia tidak kehilangan hak asli pribumi & agar hak Muslim terjaga. Kami diSingapura sedang belajar bagaimana hendak menyatupadukan semangat kewarganegaraan yang utuh seperti mana rakyat Malaysia menyokong, serta meraih Lee Chong Wei.

1 ulasan:

HoH berkata...

P. Pinang bakal menghadapi perkara yg sama, atau mungkin lebih dasyat lagi. sebab PAS dan PKR P. Pinang ni pondan lagi dayus sifatnya! merekalah pemecah-belah ummat melayu dan Islam dalam Pulau. merekalah yg menggalakkan sentimen bencikan UMNO dan kerajaan sampai orang2 UMNO yg ada jadi tak boleh buat apa dah. semuanya 'diperhati dan dimatikan' bila perlu. ramai orang melayu bodoh dlm Pulau ni akibat sihir dan santau al-kafiruun yg merajalela kedalam otak-otak yg ada baiknya bagi pd puak zombie ja melahap!