Cari Apa?

Isnin, 22 Julai 2013

Padan muka!! Lim Guan Eng dibaling kuah dhal!!



Awal-awal lagi DAP dah tanda Pulau Pinang ni Cina yang punya. Tengok la mural-mural tu. Mana ada rupa Melayu. Rupa India apatah lagi. Rupa kaum-kaum lain lagi la jangan harap akan terlukis.
Bila orang fed up, orang baling dengan kuah dhal. Ooo...meroyan la si Lim Guan Eng tu. Mula la keluar rayuan "Wahai orang Penang, marilah bersama-sama kita lindungi lukisan-lukisan Cina ini dan jauhi vandalisme,". Haakkktuuiihh!!!
Bayar beribu-ribu untuk lukis muka satu kaum je. Lepas tu nak suruh kaum lain pulak yang jaga. Awat sejak bila kami dibayar untuk jadi jaga hangpa? Sejak bila Pulau Pinang ni Cina DAP yang punya? Betullah Mukhriz Mahathir kata, air bukan bapak Guan Eng yang punya. Daripada jaga lukisan yang tak mendatangkan faedah, baik kami buat hal sendiri. Kami tak suruh pun hang lukis dinding-dinding bangunan tu Guan Eng oiii.
Tak cukup dengan membazir duit rakyat buat Water Ubah, ada pulak kaki pengampu nama Kenny Thi, nak pasang CCTV berharga RM400 di kawasan mural tu. Tujuannya untuk menjaga mural tu dari dirosakkan. Ooo lupa nak habaq, pengampu Kenny ni ada kedai CCTV dan alarm. Jadi, dia ampu DAP, dia pasang CCTV, kerajaan DAP bayar, bisnes dia untung. -The Star
Duit sapa? Duit rakyat...
Muka sapa? Cina DAP...

Tiada ulasan: