Cari Apa?

Jumaat, 5 April 2013

PAS AMAT BERSUNGGUH-SUNGGUH PERJUANGKAN PENDIDIKAN PERCUMA! TETAPI HAKIKATNYA.... #PRU13 #TolakPakatan

Entry ni Gades ambil daripada blogger RakyatMerahKuning .... Apa yang beliau sampaikan, memang sangat2 betul... Sebelum PAS perjuangkan pendidikan percuma ni, mari kita suruh mereka Hapuskan dulu yuran-yuran tadika PASTI.. BOLEH?? MAMPU?? Buktikan dulu PAS oiiii baru la cakap besar depan rakyat...

Kalau pembaca-pembaca semua pergi check sekolah-sekolah agama milik PAS ni, mesti pengsan dengar yuran-yuran yang mahal... Gades pun ada juga kawan-kawan yang hantar anak-anak mereka ke sekolah-sekolah agama milik PAS... Mengeluhlah mereka tiap-tiap bulan kena bayar itu, ini... Kebajikan anak-anak mereka tidak terjaga sangat.. Kualiti pelajaran?? HANCUR!! Tidak diambil berat abaq ang... Siap ustaz-ustaz buat meniaga makanan ringan kot kat anak-anak murid mereka... WTH~~~ Begitulah hakikat sebenar sekolah-sekolah PAS ni... Last, hantar balik anak-anak masuk Sekolah Kebangsaan..

Suatu hari di Puncak Alam, Kuala Selangor, terjumpa satu benda menarik.


Oh, dah mula kempen rupanya PAS kawasan ni. Gigih ya perjuangkan pendidikan percuma untuk rakyat. Memang terbaik.


Tapi...

Tiba-tiba tergerak hati untuk membandingkan...

Yuran Tadika PASTI (PAS):

Pendaftaran (RM30) + Yuran Tahunan (RM70) + Yuran Bulanan (RM120) = RM220


Yuran Tabika KEMAS (Kerajaan Barisan Nasional):
MENGIKUT KEMAMPUAN IBU BAPA


Inilah negara berkebajikan versi PAS. Letak yuran tadika tinggi, kemudian sibuk perjuangkan pendidikan percuma.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau ada yang percaya tentang kempen pendidikan percuma ni.... rugi la dia.
Ke semua 7 orang anak saya belajar di PASTI sejak dari mula PAS memerintah Kelantan sampai sekarang, bayaran tetap dikenakan... tiada percuma nye....
Begitu juga dengan kempen Negara Berkebajikan... kat Kelantan ni tidak ada pun.... Yuran PASTI tetap ada... bayaran parking kereta pun kena malah lebih mahal jika dibandingkan dengan kos parking kat tempat lain seperti bandar Kuantan dan Bandaraya Melaka... Kat Melaka kos parking 60 sen sejam... kat KB ni 80 sen sejam... Tiada nya negeri berkebajikan.

Apa-apa pun, walau semua anak saya belajar di PASTI... biru tetap di hati.... bukan hijau tambahan sekarang hijau dah ditambah dengan roket merah (yang roket tu berlebihan pulak tu)