Cari Apa?

Sabtu, 25 April 2015

Wan Azizah: Alaaahai PKR...

Apa la nak jadi dengan PKR ni? Ok.. katakanlah PKR menang lagi kali ni, apa yang boleh diharapkan dari depa? Sejak 1980an Anwar bermaharajalela di Permatang Pauh, ada ke anda lihat perubahan di Permatang Pauh?

Pergi lihat di bawah flyover lebuh raya BKE. Orang Melayu berniaga di bawahnya. Segala lembu, kambing, kuda berkeliaran. Sedangkan terpampang papan tanda di situ DILARANG BERNIAGA. Anwar GAGAL bina premis perniagaan yang sempurna untuk orang Melayu Permatang Pauh sedangkan dia pernah jadi Menteri Kewangan dan Timbalan PM.

Wan Azizah? Dia pandai biak dan ternak anak je. Dia tak reti nak bina bangunan waima longkang. Seberang Jaya tu dulu kini dan selamanya asyik tenggelam banjir kilat.

Gades tengok Permatang Pasir lagilah mundur. Antara ketiga-tiga DUN di Permatang Pauh, Permatang Pasirlah yang paling malang.

Anwar dan Azizah tak tau malu. Bercuti ke luar negara setiap tahun, sengih tayang gigi, tapi sebenarnya depa ni paling bangsat. Parlimen sendiri mundur tapi depa salah guna duit gaji sebagai Ahli Parlimen tu untuk memuaskan nafsu bercuti mewah. Inilah Ahli Parlimen suami isteri yang tak kisah pun kalau dilabel 'haram jadah'. Yang pengundi Permatang Pauh pula, yang undi dan sokong PKR ni, 'buta tuli'.

Patutnya depa majukan Permatang Pauh. Tapi depa majukan keluarga depa je. UMNO yang bersungguh-sungguh nak majukan tempat ini, ditolak mentah-mentah. Tolak pembangunan dan penambaikan kawasan. Bila ada pembangunan, akan wujud peluang pekerjaan. TOLAK!! TOLAK!! PANTANG TOK NENEK AKU!! LANGKAH MAYAT AKU DULU SEBELUM NAK MAJUKAN PERMATANG PAUH!!

Oh..bodohnya penduduk Permatang Pauh. Belajar tinggi tapi bodoh. Cermin mata tebal tapi buta. Telinga korek hari-hari tapi pekak. Kesian...

Majulah Permatang Pauh untuk DAP DAN PKR.


Tiada ulasan: