Cari Apa?

Sabtu, 25 April 2015

PRK P.44 DAN PKR: BERBALOI KE UNDI PKR??

Hari ni penamaan calon. Nampaknya jentera PKR sampai pagi tadi bertungkus lumus buat kerja di simpang jalan Berapit nak menuju ke IKBN pusat penamaan calon tu. Yang buat kerja tu pula orang muda. Sayang sungguh orang muda pada Anwar dan Azizah ya. Emmmm...

Yang tua-tua pula macamana? Berbelas tahun beri undi buta-buta je pada PKR yang ahli parlimennya cuma muncul pada hari raya atau hari hampir masuk penjara. Berbaloi ke? Dulu masa Anwar dalam UMNO di Permatang Pauh pun tak ada apa pun yang dia buat.

Bukan salah UMNO Permatang Pauh tak membangun. Yang salah adalah pengundi. Yang salah adalah Anwar. Yang salah adalah Azizah. Depa tau apa kesalahan depa pada Permatang Pauh. Sembunyilah macamana pun di akhirat nanti tetap akan terbuka.

Tapi takkan nak biar Permatang Pauh terus begini sampai akhirat? Hidup anak cucu kita macamana? Kita ni dah tentu selamat dimakan cacing dalam tanah dah.

Kenapa tak cuba untuk sekali ini, beri undi kepada UMNO? Tengok prestasi UMNO macamana. Apa nak risau. Lagi tiga tahun kan PRU14. Kalau tak puas hati juga dengan prestasi UMNO, pensil dan kertas di tangan anda. Ini barulah betul demokrasi. Barulah betul reformasi. Reformasi Permatang Pauh. Ini asyik-asyik yang sama je.

Abang... kalau kahwin pun boleh bermadu, boleh berganti-ganti, takkanlah Ahli Parlimen tak boleh dimadukan? Betul tak abang?

Gades cakap saja. Kalau rasa ada 8kebenarannya tu, tak salah mencuba.

Ibu bapa bersusah payah lahirkan anak. Tapi dalam sayang tu, anak dipukul dan dibelasah juga sebagai pengajaran dan didikan supaya jadi lebih baik.

Kenapa anda tak boleh ajar PKR kali ni? Dah malas sangat buat kerja, asyik minta simpati je, kenapa anda tak bagi pengajaran supaya PKR sedar anda tak bodoh? Berbaloi ke beratur berjam-jam untuk mengundi PKR jika ini yang anda dapat?

Tiada ulasan: