Cari Apa?

Isnin, 26 Ogos 2013

Lawak!! Lim Kit Siang termakan cili api!!

Akhirnya pada 29 Ogos ini, filem yang ditunggu-tunggu oleh rakyat Malaysia yang cintakan tanah air akan ditayangkan.
Bukan calang-calang filem. Ini adalah sebuah filem patriotik berkisarkan sejarah pasca kemerdekaan Malaysia. Filem ini telah berkali-kali ditangguhkan tayangannya sehingga menyebabkan ramai yang mendesak agar ia ditayangkan. Siapa yang berusaha menentang tayangan filem ini? DAP
Kenapa parti racist ini menentang?
KERANA DAP MAHU MEMADAM SEJARAH MALAYSIA. KERANA DAP TIDAK MAHU GENERASI SEKARANG TAHU KEJAHATAN MEREKA. KERANA KEPALA TRAGEDI 13 MEI 1969 IALAH LIM KIT SIANG, BAPAK LIM GUAN ENG.
Ngeeeeeee!!!
Belum tayang lagi pun, dah bertubi-tubi tentangan dan halangan oleh DAP terkutuk ini. Kenapa? Takut ke? Mereka ingat mereka je yang boleh pijak kepala Melayu? Haa..sekarang..rasakan! Biar seluruh Malaysia tengok dan saksikan kebenaran yang tertulis dalam buku sejarah yang DAP malas nak baca tu.
Datin Paduka Suhaimi Baba telah menghasilkan karya hebat beliau yang pertama, 1957: Hati Malaya. Ramai yang menangis menontonnya. Ramai yang akhirnya sedar dan membuka mata hati untuk menyayangi dan menghargai kemerekaan. Sudah tentu Tanda Putera juga sehebat 1957: Hati Malaya. Jom ramai-ramai kita ke pawagam menonton Tanda Putera. Filem sebegini perlu dihasilkan dengan lebih banyak lagi. Bukan hanya untuk tayangan pawagam, tapi juga tayangan di televisyen. Sebab atok-atok, nenek-nenek, OKU, orang yang kemalangan, demam panas, baru bersalin dan sekumpulan dengannya, tidak mampu untuk ke pawagam. Bagus juga untuk tayangan pelajar-pelajar di sekolah berasrama dan sekolah agama pondok.
Sementara itu, jom tengok ini.

Tiada ulasan: