Cari Apa?

Selasa, 28 April 2015

#PRKPERMATANGPAUH : GADES KECEWA

Hampir 16 tahun berlalu sejak Kak Wan menang PRU pada 1999.. 16 tahun baq hanggg.. sejak itu Permatang Pauh dikuasai depa.. tapi apa pembangunan ketara yang Pakatan buat.. Gades tak nampak pun.. 

Pekan Penanti.. dari dulu sampai sekarang tiada perubahan.

Tahun 2011 kerajaan negeri janji nak bina universiti Islam di Penanti. Depa kata dah bincang dengan Arab Saudi, Turki dan negara-negara Islam lain untuk buka kampus universiti di sini. Tapi sampai sekarang.. habuk tapak universiti pun tak dak.

 Deretan bangunan buruk tak diselenggara masih banyak di DUN Permatang Pasir.

Gades tengok pembangunan di Permatang Pauh ni tak seimbang. Kalau di DUN Penanti dan DUN Permatang Pasir agak mundur.. tapi di DUN Seberang Jaya berlainan plak. DUN Seberang Jaya membangun dan banyak kemudahan ada. Pejabat-pejabat kerajaan dan mall pun tertumpu di sini. Bila Gades review semula.. rupanya sebelum ni DUN Seberang Jaya dikuasai oleh BN. PRU 13 barulah Pakatan ambilalih. Maknanya.. Seberang Jaya dimajukan oleh BN lah. Sedangkan DUN Penanti dan DUN Permatang Pasir dah lama dikuasai oleh Pakatan.. tapi sampai sekarang tetap sama.

Bandar Sunway di Seberang Jaya.

Tengok.. bila Pakatan kuasai semua DUN di Permatang Pauh.. apa pembangunan pun tak dak. Kenapa.. sebab Parlimen Permatang Pauh majoriti orang Melayu. Tak kan Guan Eng nak majukan Melayu? Harammm.. tu yang kerajaan negeri sibuk dengan pembangunan kawasan tanjung a.k.a pulau.. 

Kerajaan negeri buat rumah mewah dan pusat komersil harga berjuta-juta.. Melayu mampu ka? Ishh.. siapa kata tak mampu.. Melayu mampu.. mampu tengok!! Melayu di tanjung depa humban ke Seberang Perai.. sebab di Seberang Perai Melayu mampu bernafas sikit.. dari Seberang Perai depa halau secara halus pelan-pelan keluar dari Pulau Pinang. Depa bina plak rumah mahal di Seberang Perai. Sebab apa? Sebab depa kerajaan DAPig ni nak tubuhkan kerajaan depa sendiri.. kerajaan dengan undang-undang depa sendiri, bukan undang-undang Islam! 

Gades kecewa dengan kerajaan negeri.. tapi ke mana luahan kecewa Gades ni.. 

Permatang Pauh.. mai kita sepakat tolak Pakatan.. kita tolak humban depa.. kita sokong BN demi kemajuan pembangunan kita!

Tiada ulasan: